Заходи медіаосвітнього спрямування


Практична робота на тему
«Аналіз друкованої преси»
У жовтні 2017 учнями восьмих класів було проведено практичну роботу на тему «Аналіз друкованої преси». Урок поєднував в собі різні форми активності, базуючись на комплексному підході: учні активізували вже вивчений матеріал, отримували новий практичний досвід з аналізу друкованої продукції, працюючи з вчителем фронтально, у малих групах та в командах. Крім аналізу віртуального, наочного матеріалу учні вчилися аналізувати власні творчі проекти під час проведення конкурсу – огляду учнівських шкільних газет.


Англомовна вікторина за темою «Історія ЗМІ»
Оскільки профілем нашого закладу є поглиблене вивчення іноземних мов, особливістю впровадження медіаосвіти в гімназії є активне використання іноземних мов під час заходів медіаосвітнього спрямування. Враховуючи цей факт, в жовтні 2017 року учнями 10-х класів було проведено англомовну вікторину за темою «Історія ЗМІ». Урок відбувся в формі змагання, під час якого учні англійською мовою відповідали на питання медіа педагога, переглядали англомовні навчальні відеоматеріали, складали хронологічну карту появи ЗМІ, вчилися обґрунтовувати свої творчі доробки.





Практична робота за темою медіаграмотності «Анімаційне кіно»
14 грудня учні 8-а та 8-б класів зібралися для проведення практичної роботи за дуже цікавою темою медіаграмотності «Анімаційне кіно». «Мистецтво ожилих малюнків» зацікавило дітей, викликало жваву реакцію і щирий відклик.
На початку заходу діти розмовляли про те, що є анімаційне кіно, і які є види анімації. Аналізуючи мультфільми, діти вчилися визначати, як їх робили, які технології використовували. Розмову про кіномистецтво продовжувала дискусія про найвідоміші мультфільми та видатних режисерів – мультиплікаторів в історії кіно – В.Котьоночкіна та Волта Діснея. Учні визначали, завдяки чому вони стали відомими, змагалися в освіченості щодо персонажів та цитат з класики мультиплікації.
Невелика інформаційно – аналітична частина змінилася творчо – аналітичною. Попередньо обидва класи було розподілено на творчі групи. Кожна група мала представити обраний за бажанням мультфільм на розсуд учнівської громади та медіа журі й вміти відповідати на питання. До складу кожної групи увійшли:
 - режисер (мав знати рік та історію створення мультфільму, володіти загальною інформацією про роботу, знати зміст);
- актори (мали представити персонажі, вміти їх охарактеризувати та пояснити їхню функцію);
- гример та костюмер (відповідали за вбрання та грим акторів);
- технічний директор (мав вміти відповісти, за допомогою яких технологій було створено мультфільм);
- художники (їхня задача полягала у створенні постеру до обраного мульфільму) тощо.
Не дивлячись не те, що діти обирали анімаційний твір за бажанням, всі роботи були  різними, не повторювались. Було представлено мультфільми як сучасні, так і класичні, створені як зарубіжними, так і радянськими режисерами. Обрані мультфільми мали і новітні сюжети (наприклад, «Смішарики», «Троллі», «Гравіті Фолз», «Король Лев»), і ті, що базувалися на творах класичної літератури («Малюк і Карлсон» Астрід Ліндгрен, «Алиса в стране чудес» Льюіса Керолла).
 Кожен вид роботи оцінювало медіажурі у складі: Т.В.Черкасової, С.В.Явдошенко, А.А.Сафонової. За кожен вид роботи творча група отримувала бали за 12-бальною системою. Крім того члени творчих груп приносили своїй команді бали даючи правильні відповіді на питання під час вступної частини. Наприкінці всі бали, отримані кожною командою підсумовувалися.   
Виступ на практичній роботі вимагав від дітей тривалої підготовки, під час якої в них формувалися навички пошуку інформації (оскільки треба було знайти відомості про мультфільм), аналітичної, критичної роботи з нею (діти мали визначити героїв, їхні характеристики, головні риси) і навички синтезу, творчого розкриття персонажів та змісту (оскільки діти мали цих героїв відтворити й створити плакат за змістом). Крім того, діти вчилися працювати в команді, де кожний мав свої обов’язки й водночас працював на загальний результат. Учні мали можливість отримати досвід спілкування з великою аудиторією, дискутувати, відповідаючи на питання однокласників під час обговорення представленої роботи учнівською громадою.
Звичайно, кожний виступ був неповторний. Одним учням більше вдалося впоратися з інформаційною частиною завдання, іншим – з творчою. Дуже цікавим є той факт, деякі учні навіть намагалися розкрити зв’язок змісту своїх мультфільмів з культурою, легендами та віруваннями відтвореної у мультфільмі країни (наприклад, «Король Лев»). Інші діти акцентували свою увагу на власному створенні образів персонажів мультфільмів, художньому відтворенні власних думок в постерах.
Перші місця посіли дві творчі групи. Кожна з них вирізнялася серед інших досить достойних робіт. Перша група не тільки надала інформацію про свій твір, а й розкрила акторську майстерність своїх учасників. Так діти відтворили епізод з мультфільму «Малюк і Карлсон», самі створили реквізит до свого виступу. Друга група – творчий дует з 8-б класу у складі Ніни Смик та Даші Козак - обрали зовсім нову та незвичну форму представлення свого мультфільму. Дівчинки самі виконували функції всіх членів творчої групи. Представляючи персонажі, вони в той самий час грали ролі журналіста та режисера, що відповідаючи на питання, надавав інформацію про твір. В цей самий час на екрані проектора було представлено епізод з мульфільма та головні герої, характеристики яким давала дівчинка – режисер. Доповнювали оригінальні дитячі виступи величезні яскраві плакати, на яких відтворені були персонажі і навіть цитати.
Наприкінці були дуже задоволені і вражені і діти, і медіапедагоги, які підбили підсумки і віддякували командам – переможцям солодкими призами, а інших дітей заохочували цукерками.
А діти були дуже вражені. Вони із задоволенням розповідали про улюблені мультфільми і, за словами учасника творчої групи Максима Паніна, якби могли, зтерли б свою пам’ять, щоб переглянути свої мультфільми знову.



Практична робота за темою: «Фотографія»
13 грудня учні 10-х класів НВК "Гімназія № 11" зібралися в актовій залі для того, аби отримати практичні знання зі ще однієї вагомої та дуже цікавої теми сучасної медіаосвіти - "Фотографія".
 Заняття почалося з пошуку відповідей на відкриті питання: «Що є для людини фотографія? Для чого взагалі вона існує? І чи є фотографом звичайна людина, яка тримає в руках фотоапарат?» Впродовж дискусії учні міркували, чи має фотографія просто "затримувати момент", "відбивати реальність", чи все ж таки автор може давати своє бачення, відтворювати образи і події зі свого куту зору. Думки розійшлися, частина учасників вважала, що фотограф має правдиво висвітлювати життя, при цьому інші учні наголошували на свободі автора фотографій розкривати світ таким, яким він його бачить.
Аналітична частина заходу містила коротку вікторину щодо історії фотографії, її видів та жанрів. Діти працювали в командах, за кожну правильну відповідь отримували бали. Аналізуючи приклади, старшокласники вчилися визначати характерні риси виду і жанру фото.
Окрема частина практичної роботи стосувалася обговорення фотоманіпуляцій як явища сучасної дійсності. В процесі дискусії, діти дійшли висновку, що уявляють собою фотоманіпуляції, і які вони бувають. Учасники роботи зійшлися на думці, що коли фотоманіпуляції є засобом для створення витвору мистецтва, коли вони висловлюють задум автора, вони застосовуються для високої мети представити думку художника про світ. Працюючи з прикладами, діти міркували над змістом таких фотографій, намагалися дібрати їм назви.
В той самий час, було визначено, коли змінені фото зявляються у світі медіа – це факт, який має бути усунено з існуючих засобів інформації. Переглядаючи фотопідробки, пов’язані з життям відомих історичних постатей, які з’являлися у тогочасних ЗМІ, діти мали можливість побачити, як це відбувалося, наочно ознайомитися з сучасними фотопібробками і з тими наслідками, яки вони викликали. Старшокласники самостійно намагалися проаналізувати фотографії та знайти можливі факти фотоманіпуляцій у ЗМІ.
Наприкінці практичної роботи, медіапедагог М.Г.Биданцева ознайомила дітей з основними правилами безпечного викладення фотографій в Інтернеті, наголосила на етичних засадах діяльності щодо оприлюднення фото в мережі.
Окрім навчальної та аналітичної видів діяльності практична робота містила і творчий компонент. Так на розсуд учнівської громади було представлено авторські роботи учнів на тему: «Жанр фотографії – портрет. Емоції». При цьому діти мали можливість отримати досвід відчути себе в ролі і художника, і моделі. Деякі учні представили одну емоцію, інші – цілий ряд емоцій.
Компетентне медіажюрі у складі Т.В. Черкасової, Л.І. Рижко, А.А. Сафонової підбили підсумки проведеної роботи, подякували учням за плідну та цікаву працю.



Практична робота з предмету «Медіакультура» під назвою «Аналіз реклами»
15-го лютого учні 10-х класів разом з педагогом Биданцевою М.Г. провели практичну роботу з предмету «Медіакультура» під назвою «Аналіз реклами». Урок містив дві частини: інформаційно-аналітичну та творчу. До першої частини  було включено елементи рольової гри «Аукціон». Завданням для учнів було надати якомога більше аргументів з аналізу поданого рекламного продукту. Так, вони повинні були визначити тип реклами, задіяні медіатехнології та прийоми. Команда класу, що надала останній аргумент, отримувала бали. Під час другої частини десятикласники представляли власні доробки. Кожний клас отримав завдання створити приклади комерційної, політичної, інформаційної та соціальної реклами. Серед учнівських доробків можна відзначити комерційні та політичні зразки. Учні як 10-А, так і 10-Б створили рекламу за всіма вимогами дорослого справжнього медіа продукту, навіть зробили кольоровий друк рекламних листівок. Вивчаючи тему «Реклама» в рамках курсу «Медіакультура», учні розвивали такі важливі в теперішній час компетенції психологічної протидії шкідливій візуальній інформації.



Практична робота за темою «Фотографія»
16 лютого восьмикласники разом з медіапедагогом Биданцевою М.Г. взяли участь у практичній роботі за темою «Фотографія». Учні вчилися визначати види та жанри фотографії, інтерпретувати витвори фотомистецтва,  добирали до них назви. Важливим етапом практичної роботи було дати дітям можливість засвоїти види фотоманіпуляцій, розглянути відомі приклади фотофейків та вдосконалювати навички уміння самостійно аналізувати фотографії з друкованих та електронних медіа. Творча частина практичної роботи, яка припала на кінець уроку, містила розгляд та інтерпретування вироблених власноруч фотопроектів. Найбільш вдалою видалась робота «Моя шкільна родина. Початок» (виконали учні 8-Б кл.). Завданням учнів було створити колаж з фото однокласників. За бажанням учні зібрали свої фото, зроблені під час навчання у молодшій школі, і таким чином представили свою шкільну родину в період її народження. У підсумку під час практичної роботи восьмикласники розвивали важливі навички аналізу візуальних медіа продуктів та здатність до створення власної якісної фотографії.



MediaworkshopThe influence of music and advertisement on people
2 квітня 2018 року учні 8-а та 8-б класів долучилися до проведення англомовного заходу “MediaworkshopThe influence of music and advertisement on people”. Після участі у невеликій інформаційно – аналітичній частині, яка містила елементи фронтального опитування, спиралася на індивідуальну роботу учнів, восьмикласники працювали в групах, представляли витвори музичного мистецтва, аналізували їх. Крім того, діти мали захистити власноруч зроблені рекламні доробки. Особливістю такого заходу було активна інтеграція медіа освітнього матеріалу з навчанням англійської мови та мистецтвознавством.





 Англомовний медіахакатон з використанням скрайбінг – презентацій "Internet as a global phenomenon"
3 травня 2018 року в гімназії  під час святкування Дня науки відбулося кілька подій медіаосвітнього спрямування. Впродовж дня працювала медіа панель, на якій було розміщено освітні матеріали щодо святкування Всесвітного дня свободи преси, який в цей день традиційно відзначають у всьому світі. Крім того, в цей день відбувся шкільний конкурс карикатур “Je suis Charlie, під час якого учні долучилися до створення робіт оригінального журналіського жанру.
Окрім цього в цей день учні 10-х класів проводили складний, насичений як за змістом так і за формами роботи захід «Англомовний медіахакатон з використанням скрайбінг – презентацій «Internet as a global phenomenon». Під час заходу діти вчили, що таке страйбінг і які види він має. Особливістю хакатона як форми роботи було в обмежений термін окреслити проблему, розробити різні питання за цією темою та зробити власний висновок. Попередньо дітей було розподілено на групи. Кожна група отримала питання стосовно Інтернету як явища сучасності від історії виникнення, недоліків, переваг, Інтернет - спілкування до Інтернет – залежності. Діти мали знайти необхідну інформацію англійською мовою та представити її у формі скрайбінг – проектів.  Під час уроку кожна група виступала зі своїм проектом, захищала його. Деяким учням вдалося зробити скрайбінги на папері, але були й такі, що використовували спеціальні он-лайн програми, сервіси для створення своїх доробків. В той самий час в кожному класі працював «президіум», що складався з учнів, завданням яких було створити загальні скрайбінги за всією темою прямо на уроці, слухаючи виступи своїх однокласників. В результаті діти самостійно опрацювали складну і сучасну тему, використовуючи один із надсучасних видів роботи. Дуже важливо те, що вдалося поєднати це з профілем навчання в закладі – поглибленим вивченням іноземної мови.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Мистецтво ожилих малюнків

Дистанційна освіта для школярів в Україні: всі плюси і мінуси

Вітаю усих з відпусткою!!!