Просто фіксувати життя чи давати своє бачення світу?

13 грудня учні 10-х класів НВК "Гімназія № 11" зібралися в актовій залі для того, аби отримати практичні знання зі ще однієї вагомої та дуже цікавої теми сучасної медіаосвіти - "Фотографія".
 Заняття почалося з пошуку відповідей на відкриті питання: «Що є для людини фотографія? Для чого взагалі вона існує? І чи є фотографом звичайна людина, яка тримає в руках фотоапарат?» Впродовж дискусії учні міркували, чи має фотографія просто "затримувати момент", "відбивати реальність", чи все ж таки автор може давати своє бачення, відтворювати образи і події зі свого куту зору. Думки розійшлися, частина учасників вважала, що фотограф має правдиво висвітлювати життя, при цьому інші учні наголошували на свободі автора фотографій розкривати світ таким, яким він його бачить.
Аналітична частина заходу містила коротку вікторину щодо історії фотографії, її видів та жанрів. Діти працювали в командах, за кожну правильну відповідь отримували бали. Аналізуючи приклади, старшокласники вчилися визначати характерні риси виду і жанру фото.
Окрема частина практичної роботи стосувалася обговорення фотоманіпуляцій як явища сучасної дійсності. В процесі дискусії, діти дійшли висновку, що уявляють собою фотоманіпуляції, і які вони бувають. Учасники роботи зійшлися на думці, що коли фотоманіпуляції є засобом для створення витвору мистецтва, коли вони висловлюють задум автора, вони застосовуються для високої мети представити думку художника про світ. Працюючи з прикладами, діти міркували над змістом таких фотографій, намагалися дібрати їм назви.
В той самий час, було визначено, коли змінені фото зявляються у світі медіа – це факт, який має бути усунено з існуючих засобів інформації. Переглядаючи фотопідробки, пов’язані з життям відомих історичних постатей, які з’являлися у тогочасних ЗМІ, діти мали можливість побачити, як це відбувалося, наочно ознайомитися з сучасними фотопібробками і з тими наслідками, яки вони викликали. Старшокласники самостійно намагалися проаналізувати фотографії та знайти можливі факти фотоманіпуляцій у ЗМІ.
Наприкінці практичної роботи, медіапедагог М.Г.Биданцева ознайомила дітей з основними правилами безпечного викладення фотографій в Інтернеті, наголосила на етичних засадах діяльності щодо оприлюднення фото в мережі.
Окрім навчальної та аналітичної видів діяльності практична робота містила і творчий компонент. Так на розсуд учнівської громади було представлено авторські роботи учнів на тему: «Жанр фотографії – портрет. Емоції». При цьому діти мали можливість отримати досвід відчути себе в ролі і художника, і моделі. Деякі учні представили одну емоцію, інші – цілий ряд емоцій.
Компетентне медіажюрі у складі Т.В. Черкасової, Л.І. Рижко, А.А. Сафонової підбили підсумки проведеної роботи, подякували учням за плідну та цікаву працю.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Мистецтво ожилих малюнків

Дистанційна освіта для школярів в Україні: всі плюси і мінуси